…ELEGY~~KEN HIRA’I…

Boleh dikatakan aku adalah salah seorang peminat artis-lagu-filem-bahasa dan negara jepon. mesti ramai yang kata macam banggang jerk statement aku ni kan? yelah dahlah dorang tu semua dok jajah negara mesia terchenta kita ni dulu pastu boleh pulak buat jahat kat anak bini orang kan? perkosa ta ada hati pewot. isk! macam buta sejarah betol plak aku ni, tapi masalahnya memang aku dah terminat nak buat macam mana? tapi tak adalah sampai aku agung-agungkan sampai junjung atas kepala bagai, itupun kalau laratlah. tak…takkanlah sampai macam tu sekali kan? aku sekadar minat dengan bahasa dan gaya dorang yang lembut dan penuh sopan tu (cait! depan kita yelah sangat kan!!?) dan aku memang lah sangat berminat dengan cara lakonan dia orang tu. memang sangat terberkas di hati bukan di dalam tupperware. apapun aku masih ingat apa yang dorang da buat kat tanah melayu ni dulu, aku tak lupa daratan. tapi tak salah kalau aku sekadar minat pada dorang selagi tak memudaratkan apa-apa kan?

hurmm, sebenarnya aku nak citer sal salah satu lagu jepon ni dah melarat-larat pulak mukadimah aku tu kan? isk!

Aku pun tak tau la camne pulak aku boleh terminat dengan lagu ni, ini semua cik kakak aku yang punya kerja, ya! dialah yang bertanggungjawab dalam memastikan aku menjadi fanatik japan macam dia. memang pes time dengar lagu ni, aku tak ada perasaan langsung, tapi… bila cik kakak aku pasang dua tiga, lapan…..lapan lagik…. aku dah terminat giler kat lagu ni. cuba korang dengar lagu ni mesti korang pon akan gila waras macam aku.

cuma aku tak pasti apa citer disebalik lagu ni. itu aku kena belajar kelas bahasa jepon dulu la, ta payah kata lagu orangnya pon da cukup hensem beb, leh tangkap cintun oke. pape pon korang try la dengar lur, mana tau buleh jadi fanatik macam aku.

selain dr tu aku minat minah jepon nama Momoe Yamaguchi, perghhh lagu dia memang M-A-L-A-T-O-P waa cakap sama lu brader. mang bes sesangat. lau nak dengar aku leh je tolong pasangkan lagu yang ada dalam phone aku ni, wink!


sedikit petikan lirik lagu Elegy —@

Shigami tsuita senaka ni
Sotto tsume wo tatete
Watashi wo kizami konda
Motto yumi no naka he
Hira hira maichiru hanabira ga hitotsu
Yura yura samayoi yukiba wo nakushita
Sono te de sono te de watashi wo yogoshite
Nandomo nandomo watashi wo kowashite
Asebamu samishisa wo kasaneawase
Mabushikute mienai yami ni ochiteku
Itsuka horobiru ku kono karada naraba
Mushibamaretai anata no ai de


Ken Hira’i

nota tangan:: sesaper yg pandai bahsa jepun tu leh tak terangkan pd aku keseluruhan maksud lagu ni :p

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s