…SHOPPIN D’ JUSCO~~SETAPAK…

Dihari ahad yang bertarikh 11 April 2010 bersamaan dengan 26 Rabiulakhir…
dah cokop! ngengader pulak nak kasi kalendar islam bagai
kalendar negro ka afghanistan ka tamau tulis sekali ka??

Pada waktu yang telah aku gitau tu,
aku telah ke Jusco bersama peneman setia merangkap penolong peribadi merangkap pembantu untuk memastikan duit yang aku laburkan habis dengan serta merta… opkoz itulah cik kakak aku.
cadangnya aku kesana sebab nak beli baju dan seluar untuk outing, hang out… apa lagi perkataan yang sesuai? sebab rasanya dah lama sangat aku tak perhabiskan duit untuk benda-benda yang sangat berfaedah itu, giler tak berfaedah kata kau!

Sesambil berjalan sesambil membelek baju kot kot ada yang berkenan.
tapi macam keseluruhannya aku kurang je nak berkenan baju kat situ.
sambil mulut terkumat kamit bukan membaca mentera agar baju bertukar untuk aku berkenan tapi menyuruh cik kakak membawa aku ke tempat lain sambil mata jugak masih mentelek (mentelek?) baju-baju disitu.
jalan punya jalan dan rasa ego mulut cakap tidak berkenan tanpa aku sendiri sedari
sudah ada dua pasang baju dan dua pasang suar jeans yang telah dipegang cik kakak…wakakaka.
sambil tuh masih berjalan, aku sempat rembat satu gelang tangan silver, jalan lagi…

ya sudah tiba masa untuk bayar, jeng jeng jeng…
dengan muka ala tak bersalah aku pandang monitor mesin kira-kira, RM200!! huwaa!!! tuh dalam dok kata tamau tamau tuh…
kalau la dalam dok kata mau mau mau… memang mau sampai rm500 aku habiskan!
kesimpulan, aku beli dua helai baju, 2 helai suar jeans, sehelai baju tido dan seutas gelang tangan silver.
huhuhu saat itu apa yang aku hanya mampu lihat duit duit aku melambai lambai sambil berterbangan bebas.
ya! itulah gadis yang bernama CIK IEYZA yeap.
kalau dah duit ada lam tangan, waktu bershopping memang ta hengat dunia da. bahyanya ajak aku shoppin T_T.

notatangan:: ikat pewot utk sebulan~~ ngeee

Leave a Reply

