…ADA APA DENGAN AHADIAT AKASHAH…

Mesti u olls pernah dengar nama Ahadiat ni kan?
satu nama besar dalam industri penulisan novel dalam malaysia ni.
penulis yang tak ada tolok tandingannya dah.
nama pon da masuk mesia book of record, harusla korang kenai kan?
even korang ni langsung tak minat novel ke ataupun kununnya it looked stupid when ai read malay novel ke mesti korang familiar dengan nama tuh.
kalau saper yang still tak kenal tu sila ketuk kepala sendiri.ngenggg~~
dia ni adalah salah seorang penulis yang paling aku minat
sebab semua cerita yang dia buat memang best sangat dan sangat kelakar.
tapi tang sad ending tu ada kala aku rasalah jugak nak campak buku tu dalam api! tapi sayang duit meh!
hengat murah ke? sanggup menabung tau dulu semata-mata nak beli novel dia.
cewahh auta mau lebih ye tak?

dan salah satu novel terbaek dia yang paling femes de amous dan paling aku minat adalah
“LAGENDA BUDAK SETAN”.
fuhh! tangkap leleh la. novel ni sebenarnya cik kakak pertama yang hadiahkan masa harijadi aku yang ke…. ermmm…ermmm… ntahla aku pun dah lupa… hahaha!
memang masa tuh aku jadi ulat buku lah, ngadap 24jam tanpa henti.
cuma sempat beriklan untuk solat dan makan je. sebab kalau tak salah aku masa tu raya.
dan kalau tak salah jugak maybe aku berada di tingkatan satu,
tapi mang aku totally lost bila aku dapat adiah tu. aku andai kan jelah yeap.
buku dia memang tebal sesangat lah, rasanya korang pun pernah tengok kan buku dia?
melebihi segala kamus kat mesia ni tahap ketebalan tu dan aku boleh habiskan dalam masa dua hari je.

buku ni pon dah hampir lunyai sebab aku berulang kali dok baca.
isk! kalaulah buku pengajian perniagaan tu aku rajin baca macam novel ni
mesti aku lulus dengan cemerlangnya kan? kan? kan?
ahh kisah lama persetan kan itu semua, tidak guna lagik nak sesalkan
walaupun mang aku agak menyesal la sebab keputusan untuk kertas pengajian perniagaan tu cukup cukup makan ja kan? okeh stop melalut.
setiap kali aku baca mesti aku akan nanges jugak
betapa agungnya cinta ayu dan kasyah sampai ayu hilang ingatan pun kasyah masih setia kan? sadis!

tapi… ada tapinya jugaklah. aku paling tak berkenan ending dia,
lagik aku tak berkenan biler ada pulak sambungan novel KAMELIA tuh kan tajuk dia?
aku tak pernah la pulak baca sambungan dia tu sebab aku dah cukup pasti macam mana ending dia memandangkan LBS pon dia dah jumpa balik dengan perempuan itu…
wah! ianya cukup membakar jiwa dan raga yang aku baru beli kat The Store semalam tau,
kaler biru ada juntaian juntaian manik lagi tepi raga tuh..

pape pon citer dia memang bes maksud aku citer LBS ni memang sangat bes.
tapi baru-baru ni aku ada terdengar, terbaca dan ternampak, buku ini sudah difilemkan.
aku ni punyalah semangat berkobar gila nak tengok kat pawagam nanti ni,
tapi sayangnya mood aku terus terjatuh tergolek kucing biler tengok pelakon dia si lisa surihani tu.
mang aku tak minat la kat dia. maaf ya peminat lisa. hero pulak farid kamil…bolehla aku accept.
so memandangkan pelakon perempuan dia aku tak minat macam tak bersemangat pulak aku nak tengok
dan aku memang tak g tengok pon. kesian kan kat aku…kan? kan?
baik korang kesian kalau tak aku nanges 7 hari 7 malam! klah cukup aku merepek.
kiter bertemu di lain entri pulak yeap.

 

membuat jiwa, meruntun perasaan, mengundang ceria

segala suka duka terhimpun di sini
adakah senyum yang tercipta atau airmata kesudahannya
hanya Tuhan yang menentukan segalanya.

Lebih satu dekad kasyah mencipta cinta
dari lelaki yang tidak pernah kenal erti kasih sayang
dia menjadi pencipta agung
dia tabah mengharungi apa saja ..
demi sumpah mencintai Ayu sehingga ke akhir hayat…...

2 thoughts on “…ADA APA DENGAN AHADIAT AKASHAH…

Leave a Reply

