…AKU MENGALAMI KEKELUAN LIDAH DAN KEMALUAN DI TAHAP MAKSIMA…

Tarikh:: 22 Julai 2010

Masa:: Waktu Rehat Pejabat Kerajaan

Lokasi:: Kompleks C Medan Selera Pee Jay

Hari yang seperti dinyatakan kat atas aku dengan kenkawan ingin memenuhi nafsu makan kami yang sedang bergelojakkan.
disebabkan hari yang dinyatakan diatas tu adalah hari khamis, maka memang wajibla bagi jabatan kerajaan untuk memakai baju batik.
sebentar… kenapa aku rasa ayat aku sungguh skema disaat ini.
jadi, aku berkebaya batik yang pendek kaler pinkiz. bersanggul ala ala mak nenek. aku order nasik goreng yang aku sendiri pon tak ingat nasik goreng apa dan air apa.
tetiba aja budak perempuan selaku budak pengantar air tu bersuara lebih kurang cenggini la dialog dia.

“Akak ni comey lah harini, macam DOLL (caplocks sebab perkataan doll itu sangat kuat dan dalam bunyinya)

Maka dalam hati aku tertanya-tanya
‘ohh harini aje ke aku chantek dan comel, bukan hari-hari ke ayu memang chantek, comey , ayu dan anggun?’
okeh aku reka, xdelah hati aku desperate sangat sampai nak kata gitu.
cuma terkembang la jugak seketika.
macam berterbangan di awan biru rasanya.
yelah bukan selalu aku nak dapat puji depan-depan macam tu.
aku cover kekembangan aku.
abes makan aku pon nak la bayar duit, pastu kakak tu cakap aku ni sangat comey harini,
jadi makan minum pree… berangan jelah wei!
aku nak bayar makan, kakak tu dengan ramahnya menegur aku.

“comeynya pakai cenggini”

“ha’ah, tu la saya kata… macam DOLL kan?” budak tu nyampuk.

aduss sekali lagi aku mencapai tahap kekembangan yang maksima.
masa tu malu tak payah nak citer la, macam nak nyorok bawah kain kawan aku.
kesimpulannya tahap kekembangan aku meningkat ke 80% pada hari itu. muahahaha.

notatangan: gambar tak dapat disertakan sbb gua dah bertudung

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s