…BERAKHIR SEBUAH PENANTIAN…

Tarikh:: 02 Februari 2011

Masa:: 11 pagi

Tempat:: Jabatan Imigresen Malaysia, Kuala Terengganu.


Waahhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!

Nak menjerit kegembiraan! nak joget joget tarian jagung sinchan!
nak lompat-lompat bintang! bak haper lagi???
yang penting rasa sangat sangatlah gumbira di hari raya.

akhirnya penantian aku untuk mendapatkan benda ni akhirnya termakbul!!
rasa macam satu penyeksaan tau menanti dan terus menanti,
bukanlah susah mana pon nak buat benda ni menjadi kenyataan cuma aku ni tak ada masa nak lapangkan waktu pergi buat benda ni,
sebab benda ni harus dibuat pada waktu bekerja.
lagipun tak ada orang yang baik hati nak bawak aku… hakhakhak.
kowang mesti nak tau kan pe bendanya tuh?
alaaa cakaplah korang nak tau, please please please!!

Jeng jeng jeng!!!

CiK PaSSpoRT

yup!! inilah dia…akhirnya berjaya jugaklah aku
yang katanya JAKUN ni dapatkan benda kaler meyah meyah
yang dipanggil cik passport tu.
entah berapa lama dah aku teringin nak buat…
ayat penyedap haruslah sentiasa ada kan?
senanya di samping itu motip utama adalah mahu menunjukkan
pada engkau orang semua yang aku akan melancong ke luar negeri muahahaha!! memanglah sangat keji! 

nak mendapatkannya sangatlah seksa
tapi nak guna nya sekali aja! sadis kan?
ni hanya lah untuk memenuhi kehendak inchik chenta hati
untuk melancong bersama-sama. manakah? -DANOK- muahahahha!!
nak pakai sekali tetapi nak menunggunya seksa!! berbaloikah???
agak berbaloilah jugak walaupun rasa nak melancong lg lepas tu.
limit passport ni untuk one year means februari 2012.
harus kumpul duit cepat-cepat untuk melancong lagi ni,
kalau tak rugi seratus hengget mesia eden tau.

aku ni dahla sampai kat pejabat tu dah jam 11 pagi,
hampir sejam jugaklah menunggu nombor aku dipanggil.
kendian selesai daftar walau pun agak rumit!
memanglah time ni aku syukur sangat sangat sebab mula-mula thumprint,
cap jari aku sukar untuk dibaca dia tak kuar identiti lam mycard aku tuh
tapi alhamdulillah akhirnya dapat jugak dibaca.
memanglah kalau rezeki tu takkan kemana kan?
aku pegi ambil resit then aku kena tunggu sejam lagi,
fine aku tak kisah pun memandangkan itu memang prosedur dia kan?
so aku pun tak kisah la sangat.
sampai sejam dah aku tunggu, kata cik kaunter dalam 1.30pm dah boleh ambik,
bila aku serah resit dia suruh aku tunggu lagi sampai nama aku dipanggil.
cehhh!! sejam kemudian pulak nama aku dipanggil! hangeen betul aku rasa,
lain kali tak yah la korang tulis sejam, tulis aja tiga jam kan senang
orang nak bujet masa.
menyusahkan idup betul. kebas giler montot aku.

apapun ia sudah siaapp! maka bolehlah aku bergumbira dihari raya.
lepas ni dapat melancong ke luar negara bersama inchik chenta hati…
tak sabo tak sabo!! 

Hiiippp!! Hiippp!!! HOOrrreeyyyy!!!!

notatangan:: aci tak kalau mau pergi sana lagi 5-6-10 kali??? wink wink wink… mata bersinar-sinar memandang inchik chenta hati.

8 thoughts on “…BERAKHIR SEBUAH PENANTIAN…

  1. uiksssssssss,,akak da ad cik passport,,cik atun ble la ag ek,,keh3,,,kne p honeymoon kot bru dpt itu cik passport,,kui3,,

    • Atun:: hurmm ni pong sbb inchik chenta hati suh buat hajak p jenjalan sblm dia balik sini (mesia) … lau tak jgn harap la hako nk buat passport ni… nak pakai sekali jeap… huk3

Leave a Reply

