…MEREKA TIADA TANDINGANNYA…

Tarikh:: 22hb march 2011

Masa:: 9.00am

Lokasi:: Sentul–>Bukit Kiara–>Petaling Jaya

jiwa kaco jiwa kaco…kaco dodol.. ceh! meh lempang ramai-ramai.
sebelum ni entri cam hepi giler je kan? pastu ni entri rasa cam nak nanges pulak
bila kenang-kenang balik apa yang terjadi dua tiga hari yang lalu (dua tiga hari lah sangat)…
pastu bila dah sampai perenggan yang seterusnya korang akan nampak
aku seperti terasa gembira pulak…. hisss… hello hello… tanjung rambutan ke?
siler reserved tempat VVIP untuk sayer tiga tahun lagi yeap. 

senanya nak cerita pasal hari selasa yang lalu (tarikh seperti yang dinyatakan diatas),
aku ni kena menghadirkan diri untuk menduduki satu ujian yang dinamakan ISAC
shortform for IT Skill Assessment and Certification.
kalau korang nak tau maklumat lanjut tentang ujian ISAC ni…
aku sarankan korang tanya aja pokcik google atau mokcik yaho0,
tanyakan sekali map nyer dimana, supaya korang juga tahu dimana lokasinya~BUKIT KIARA. 

dan senanya, aku ni buat entri bukan sebab aku nak citer sal ujian tuh.
sebab ujian ISAC ni aku dah lulus dengan jayanya!!! alhamdulillah!!!
congrate kepada diri sendiri sebab tak de sorang pong nak ucap congrate kat aku… muahahaha.
citer sikit je oke, ritu pegi ambik ujian haritu jugak dapat keputusan.
setelah semua selesai ujian dorang suruh duduk luar tunggu kejap.
dalam 5 minit menunggu terus bagi keputusan. hebat dan sistematik kan?
chare uolls!! dan yang paling best semua ujian guna komputer.
masa tu kawan cakap macam korang ambil ujian untuk dapat lesen kereta tu…
aku anggukkan ajalah sebab aku tak pernah pon amek ujian memandu….
hahahahha lesen kereta memanglah tiada! sedih T_T. 

oke, entri ditulis dengan waras untuk menceritakan bertapa terharunya
aku rasa pada kedua orang tua aku.
mereka sangat sangat bersusah payah untuk pastikan aku dapat menghadiri exam itu.
ayah dah siap sedia untuk teman aku walau pun aku gitau aku buleh pergi sensorang,
jangan la dia nak risau tapi dia tetap nak ikut.
bimbang sangat ayah pada aku ni, bimbang aku ni akan sesat jalan,
kena tipu dengan pemandu teksi ke dengan mana-mana manusia jelah,
kena culik dan macam macam lagilah tahap kerisauan dia.
dialah yang uruskan bab pengangkutan, we olls naik teksi je sebab ayah tatau jalan dan
inchik kenderaan tamau kasi aku guna kereta jabatan.
akhirnya berjaya sampai ke bukit kiara.
sampai situ pulak, sesamer anak banak cari tempat exam,
bila dah jumpa dia suh aku tunggu situ sedangkan dia pergi cari kafeteria,
sebab dia tau anak dia ni dah kebulur tahap cipanzi sebab dari pagi tidak sempat menjamah apa pun. 

bila aku masuk dewan peperiksaan, inchik ayah pulak setia menunggu di lobi bawah,
tunggu aja sampai la aku dah dapat keputusan dan ambil teksi untuk balik pulak.
inchik ayah memang banyak berkorban untuk aku,
apa ntah lagi puan emak, puan emak memang selalu dan setiap masa berkorban untuk anak anaknya ini. mak dan ayah aku ni senanya bukanlah mude belia lagi, mereka dah berumur 60 tahun dan keatas dah pon. jadi  aku tau dorang tak larat n tak ligat nak berjalan kesana kesini macam muda muda dulu.
nak nak lagi puan emak, selalu diserang penyakit.
tapi aku ni rasa cam tak berguna pulak, selalu aja menyusahkan dorang,
dari aku umur setahun jagung sampai la dah 26 tahun tak habis habis menyusahkan dorang,
iskk teruk kan aku? kan? kan? kan?

# inchik ayah dan puan emak, cik ieyza minta maaf ya, tak berniat pun nak susahkan emak dan ayah. sebagai balasan cik ieyza dah lulus dengan cemerlang tau! khas buat mak dan ayah tanda cik ieyza sayang korang.

sekarang cuma tinggal dua ujian aja lagi yang aku kena tempuh dengan menyusahkan dorang lagi. doakan aku lulus ya semua pembaca pembaca budiman dan disayangi.

#apapun cik ieyza tetap sayang puan emak dan inchik ayah tau! walau apa pun yang akan terjadi suatu hari nanti kalian tetap paling agung dalam hati… muachhxx!! sayang kalian ketat2… 

LoVe boTh oF U aLOOtss my DEaR!!!

notatangan:: selalu rasa diri ta guna sebab asik menyusahkan mak dan ayah, sob…sob…sob….

6 thoughts on “…MEREKA TIADA TANDINGANNYA…

    • ::snow::

      tima kasih yunk… ti ai dh bjaya ai banjerk u olls… (insyaAllah lau dimurahkan rezeki)
      uikkk mukanlah yunk…. itu untuk sahkan jawatan… jawatan ai ni ta sah lagi…. hik3

  1. yunkk..bagussnyer parents u….jadik jgn sesekali kamu lupakan jasa they ols tau….
    one more think yunk…jgn rasa diri tak berguna…u dah kena start belajar berdikari tau…
    mmg la kita tak tau dan tak reti..tp kena byk bertanya dan tebalkan muka if nak belajar ttg sesuatu..aii dulu pon macam tuh jugak..skang pong masih lagik begitu sebab tak semua benda kita tau buat kan…dan satu lagi haruslah bertabah….hihihi

    owhh…doakan aii jugak utk exam pd bln 6 neh..aii amik exam kenaikan pangkat…berangan la dapat lulus…huhuhuhuhu

    • ::nicki::

      iyepp yunk ai akan egat pesanan u tuh… ai akan terus jadik anak yg berguna dan takkan sesekali melupakan jasa mereka.
      ermmm sal hal berdikari tuh yunk… ai mang nk g sensorang tp u tau la mak ayah ai sangat2 tak yakin ai dpt pergi sendiri… ai da cakap ai nk g sendiri tp ayah tetap nak ikut, dia sangat2 risau (ada cerita disebalik tu yg buat dia risau sangat2)
      jadi ai pon bersetujulah…
      xkanla nk gado pulak kat situ kan?

      ermm yup! sama2 kita berdoa semoga kita berjaya k?

Leave a Reply

