…BHGN 3::YANG AKU PANGGIL SAHABAT…

…sambungan lagi…

ohhooii, dah sebiji cerpen pulak entri entri aku ni kan?
yelah aku kan minah gediks so haruslah aku buat entri sambung sambung gediks cenggini, kan?
okeh jom kita sambung mengumpat~ ngee….

aku sering terfikir susahnya nak cari sahabat sejati…
sahabat sekarang banyak yang berpura pura, talam dua muka, hipokrit…
macam da lupus title sahabat baik tu. tatau la kemana dah menghilang.
dan disaat ini aku rasa seolah olah sedang mencari sahabat baik aku siapa sebenarnya?? dimanakah dia?? siapa agaknya?? terlalu banyak yang ditemui namun masih belum layak digelar sahabat baik T_T

hanya satu sahabat layak menerimanya dan aku mohon pada tuhan
biarlah dia bersama aku di dunia dan di akhirat. INCHIK CHENTA HATI…
dialah sahabat penyeri hidup, dialah racun kedukaan
cukuplah mempunyai sahabat sepertinya, aku tak perlukan sesiapa lagi.
ramai orang akan kata, dia rela korbankan cinta demi sahabat tapi tak bagi aku.
cuma engkau orang bayangkan, kalau sakit tengah tengah malam dan engkau duduk jauh dari orang, siapa yang akan bawak engkau pergi klinik tengah malam tu?
kawan? ada kawan nak datang bawak ko?
lainla kalau kawan ko tu duduk sebelah umah… siapa? pakwe ko jugak kan?
waktu ko susah tak ada duit nak makan sape yang nak hulurkan duit sanggup susah payah dengan ko. siapa? pakwe… aku bercerita dari pengalaman aku lah.
itu apa yang inchik chenta hati aku pernah buat.
dia masukkan duit walau dia sendiri pon tade duit. siap poskan ubat lagi kalau aku sakit (inchik chenta hati aku jauh T_T).
dialah manusia paling risau dalam dunia ni selain mak ayah aku.

buat masa ini dia yang memahami aku, dia terlalu menjaga hati aku,
tak pernah terluah satu ayat pon dari dia yg menyakitkan dan menyinggung perasaan kalau apa yg aku benci atau tak suka itu betul sebabnya dia akan sokong aku
dan kalau tidak betul dia akan nasihatkan dan akan ikut caranya… 

demi tuhan, tak pernah dia menyakitkan hati…
indahnya jika aku ada sahabat sepertinya.
biarlah apa orang nk kata, aku tetap pilih dia sebagai sahabat sebagai teman hidup…
kerana aku belum bertemu insan lain yang boleh ku gelar sahabat baik,
andai satu masa nanti tiada jodoh antara kami… aku tak kisah kalau org nk keji, maki, umpat atau ketawakan aku, sekurang-kurangnya aku rasa bahagia kerana dapat buktikan pd diri,
wujud lagi sahabat baik sepertinya.

notatangan:: tamat sudah luahan perasaan CIK IEYZA…hik3… jangan mara daaa

9 thoughts on “…BHGN 3::YANG AKU PANGGIL SAHABAT…

Leave a Reply

