… VILLAGE VIEW BANDAR BARU BANGI KALAU TAK SALAH AKU …

tengah tengah malam buta hampir tak hampir sangatlah mennginjak subuh
terima panggilan daripada puan kakak ajak kitaorang pergi makan tengah tengah malam tu

masalah nya kan, aku ni adalah penghidap sakit gastrik (penghidap…. tak tahan tuh)
makanya aku tak boleh bersahur di tengah malam
sebabnya masa sahur aku adalah jam 5pagi.
kalau tak sebelum jam 9pagi aku akan lapar balik
mulalah aku nak buat aksi guling-guling atas lantai
siapa kata gastrik tak boleh puasa? aku boleh je… alasan je tu semua
kau bangun sahur makan 3 biji kurma air masak 2 gelas, kenyang oke.
nanti nak berbuka kau jangan makan berat berat terus. try minum air dan makan kurma dulu
lepas tu solat, nanti lepas maghrib atau isya’ amek nasi sengenggam….
kalau kau amek berat terus nanti memang perut kau sakit, sebab perut tengah kosong tiba tiba dihumban benda berat memang dia meragam la
tapi alhamdulillah setakat ni aku belum pernah miss lagi sahut, bermakna aku dapat la puasa penuh
(kononnya lah… padahal manalah perempuan akil baligh dapat puasa penuh kan?)

kembali kepada ajakan puan kakak, kalut la kami sekeluarga bersiap
jadi penuh jugak la satu exora puan kakak dengan kami dua keluarga ni.
aku tak pasti makan kat mana, tapi jalan dia menuju ke putraja

nasib baiklah aku tak boleh berpuasa haritu,
kalau tak memang sahur pon aku bangun makan lagi
disebabkan baru aja berbuka dengan melantak sepinggan mee, dan telah tersadai kekenyangan
jadi malam tu aku order side dishes je

mahapp.. gambar tak jelas sebab lampu nyer mak aii romantik betul.
gulip gulita sangat

 

 

:: ouhh, nama dia VILLAGE VIEW okeh anak anak ::

:: coppucino ais n teh dangdut 3 layer :: 

::kerang bako::

::ciken wing honey yang tak bape nak jelas::

itu je yang aku mampu makan, itupun dah kenyang dengan tahpap menggila
kerang agak kemasinan, mungkin orang tu nak kahwin kali.

:: nak jugak berposing walau pun tau takkan nampak haper isk isk isk::

selesai makan encik abang ipar pandu kami ke jalan TAR, sesaja berjalan kat sana
sebab nya puan emak dan encik ayah tak pernah pergi jalan TAR
tapi masa tu pun kebanyakkan kedai memang dah tutup sebab dah satu pagi
yang paling best baju kurung cotton harga cuma rm35 je
sayangnya belum gaji, kalau tak memang aku rembat sehelai dua.
so malam tu hanya cuci mata jelah. lepas dah penat berjalan terus je balik.

notatangan:: teringin nak bersahur dan berbuka puasa bersama inchik chenta hati yang jauh diperantauan.

8 thoughts on “… VILLAGE VIEW BANDAR BARU BANGI KALAU TAK SALAH AKU …

    • ::zana:: ouhh ikan koi kah? gue ingat ikan emas lalalalla~ bolehla ajak inchik mirul ke tempat ni, pasti dia riang ria dihari raya sebab dapat tgk ikan koi yang berlambak2 tu. makanan dia…buleh tahan… 3 dari 5 bintang… malam tu agak termasin sikit. poser kot! dia semua ada, kampung, bandar, western… sebot aje… tapi janganlah pulak anda mencarik sushi disana, memang kena penampo lah… dh tau tak ada kan dlm menu.

  1. mngikut firasat, itu adalah ikan koi…klu ikan emas xtau la plak sy kn.. harus di terjah dari jarak yg lebih dekat…hehehe… wah, nme village view, tpi western pn de juge yep…gud2..kne gi time x pose la tuh, klu x kang rse masin tlebey… sy mo kimchi….apekah??..(sah2 kne msk sndiri kt dapor), *nk kaut jugak ikan koi seko due*

    • ::zana:: adik ku yang manis lagi comey dan penuh sopan dan santun… woha! nama tempat village view diulangi VILLAGE VIEW… iaitu pemandangan kampung bukan VILLAGE FOOD, VILLAGE DISHES…or what ever it is… aiyarkkk adik ku yang tersayang…. kalau tak mana la akak nk dapat cappucino ais tu… ngeh ngeh ngeh… sayer tatau la adik, 2tahun lepas pernah pegi ini tmpt dan makanan dia memang superb da boom tp kali ni pegi mcm ta bes… cubalah anda pergi disiang hari ya. ermmm boleh nak kaut dan jangan lupa sila bayar dikaunter.

  2. hahahaha… village view haruslah ade feeling2 kampung..tmsok la mknn die kn..kn..kn… ok la tuh, village yg da membangun.. da majmuk, western ade, bandar ade…ngee~~ erk…yeke?? die da tukar chef kot…huuu…

    • ::zana:: iyep sayang, makanan dia pon ada yg village… tryla pegi ajak inchik mirul tau, akak ta pasti kat mana, katanya putrajaya tp nmpk mcm bndr baru bangi. tp ciken wing dia akak boleh kata sedap. kerang dia buleh tahan walau agak masin. tryla… okeh? jangan lupa amek gambo byk2 tau

Leave a Reply

