…SYAWAL 2011 dan CERITANYA…

pejam celik.. pejam celik.. pejaaammm tak celik celik sebab tido
pastu celik balik bangun dari tido, pejam celik pejam celik pejam celik lagi, pastu pejam balik…
klip pok klip pok… (ada jugak yang nak makan penampo ni!)

okeh gua seriyes (tetiba jadi gua)
tak sangka kan dah semakin hampir kita kepada penghujung ramadhan.
bulan segala rahmat yang akan berganti dengan bulan segala kegembiraan dan kesyukuran
kerana berjaya melunaskan puasa sebulan. bukan setakat menahan lapar dan dahaga
tapi napsu jugak turut tertahan juga

aku?
nak kata gembira… tahun ni sebenarnya tak ada la meriah langsung nak sambut raya
agak kusam dan suram
tak tahu kenapa. mungkin kerana si arnab tak nak geng dengan aku (merujuk kepada kalendar cina tahun ini) sebab tu aku rasa macam raya tahun ni agak hambar sedikit

dahla tahun ni aku kena beraya dekat KL ni ha, pulak tu segala jenis makanan tidak dapat la dilangsungkan dengan jayanya.
ekceli setiap tahun beraya, makanan wajib pasti ada di pagi raya.
antaranya; satay homemade, pulut panggang homemade, ketupat pulut, rendang ayam dan daging.
wallahhh wehhh kecur la liur cerita masa puasa camni.
tahun ni? semua tak ada… berlagu air mata pulak rasanya
sudahla encik chenta hati pun tak ada disisi tatkala ini.
tidak dapat cuti raya barangkali.

korang pon mesti tengah sibuk buat persiapan raya, kan?
so tema baju korang tahun ni kaler apa pulak? jenis baju?
kalau perempuan mesti berjenis-jenis lah baju yang keluarkan.
kalau laki? baju melayu je ke?
tahun ni warna tema aku adalah… jeng jeng jeng… ewahhh macam suspen sangat kan?
UNGU ^_^
sebenarnya kain tu dah lama aku beli, kebetulan cik kakak nak buat tema family (baca: aku, cik kakak, mak dan ayah) berbaju ungu semuanya
jadi bulan lepas dah tempah kat tukang jahit dan semalam dah siap pon. baju kurung moden biasa je
after raya baru dapat upload gambar, baju mak ayah dan cik kakak, sudah cik kakak siap belikan.

tahun ni tak ada persiapan apapun hanyalah mampu buat kuih/biskut dua tiga jenis
kuih tradisional yang dah siap; rempeyek bilis dan kacang, bunga ros/bunga goyang, karipap mini, buah rotan. jadi tinggal dua jenis je lagi yang tinggal. kuih siput dan popia mini.

dikesempatan ini aku nak mintak maaf pada kamu semua pembaca setia blog picisan aku ini
mohon maaf sekiranya ada tingkah dan laku yang tidak sedap dipandang mata
kiranya ada tutur kata yang tidak enak dipendengaran telinga (dan mata)
dan kiranya ada diantara gurauan aku yang kedengaran kasar bahasanya
aku mohon korang ampunkan segalanya.
aku hanyalah manusia biasa yang tidak lari dari membuat sebarang kesilapan sama ada aku sedar ataupun tidak

aku tak buat rumah terbuka, jadi tak payahla datang yer. haha kejam!
meh la share cerita raya korang pulak.

notatangan:: encik chenta hati pon pakai kaler ungu!!! bunga-bunga betul hati kita :p

19 thoughts on “…SYAWAL 2011 dan CERITANYA…

    • ::human:: muahahahha kenapa sayer tetiba rasa nak gelak guling guling baca statement kamo0?? hahahahha~~ okeh kembali seyes… alaa kata kat dia KKB dan sentul bukannya sabah dan pulau pinang (tidak paham kenapa perumpaan ini diberikan) boleh aja datang kejap kan?? naik komuter nanti sayer amek ^_^

    • ::human:: masa tu dah tak ada makanan besh, sampai raya ketiga ke ada nasik2 havoc dgn rendang bagai… pastu dah tak ada. sebab family mau datang bertandang… 10 hb mau g umah kak ifa….

    • ::zana:: takpe tahun depan akak kidnap kamo0 bawak balik tganu… muahahahha!! anak banak ramai takpe zana… ada jugak yg bertandang… pulak tu dok dengan family

  1. anak banak 5 org je…xde spe yg bertandang pong… (x pnh minx lahir kt kl…ttbe sebak…hahah..)

  2. Pingback: ~~Update :: SYAWAL 2011 dan CERITANYA~~ « TRU3 L0V3R

Leave a Reply

