…REVIEW FILEM:: ICE AGE 4~CONTINENTAL DRIFT…

Tarikh:: 15 Julai 2012

Masa:: 10pm

Lokasi:: MBO Ampang

Motip sangat pergi tengok wayang sampai ke Ampang kan?
maklum la sentul tade panggung wayang… ada pon semua tayang cita tamil. boleh? heh!

Mr Her punya pasal… memalam buat kol ajak keluar.
hengat nak suruh teman dia makan ke apa ke kan? sekali nah amek kau ajak pergi ampang terus.
pastu egat dia nak ajak naik bukit ampang, sesambil aku terpaksa mengimbas segala memori silam
dengan tetttttttttt!!!
ouhhh tersimpang betul sbb akhirnya baru tahu arah tujuan,
beliau bawak aku pergi tengok wayang memalam buta cenggitu, boleh??
dah engkau tak nyempat nyempat nak mentunggu hari rabu kan inche?
harus harini jugak engkau nak buat kerja gila…. Mr Her ni memang tak boleh di predict…

Jadi hari ini mari kita meriew citer kegemaran Mr Her…. Ice Age 4:: Continental Drift…..

Review aku::
Cerita dia bermula dengan Scrat yang cuba memiliki Hazelnut kesayangannya
dengan bermacam macam halangan bumi terbelah kononnya.
babak pertama dah menunjukkan lawak…oke la….

tapi senanya cerita dia ni tak adalah kelakar sangat sebab
cerita ice age kali ni lebih sarat dengan berbagai pengajaran.
runtuhan yang berlaku menyebabkan Manny terpisah daripada keluarga nya; Ellie (isteri) dan Peaches (anaknya). Plot cerita mula berkembang bila mereka terpaksa mengembara untuk kembali kepada pangkuan keluarga memasing. pastu terjumpa pula dengan ketua monyet yang jahat ni (gutt) kira macam lanun la. disamping menunjukkan watak setiakawan……. tapi paling suka watak shira…. chantek dan yang penting suara dia dari Jennifer Lopez….. ^_^

Nak tau lebih lanjut pergilah nengok sendiri.
aku ni bukan pandai nak buat review, lebih lebih lagi citer kartun macam ni, banyak karakter nak kena ingat. memang taklah! dah pergi tengok…. tayah banyak cita….

aku bagi 2 1/2 bintang….. sebab aku kurang minat citer kartun kartun macam ni… hewhewhew….. Mr Her? mesti dia kasi 3 1/2 bintang, dia ni kedekut bintang sikit… macam la nak kena petik bintang betul betul kat langit tu…. agagagaaga

*masa jadi tawanan Gutt, lanun monyet*

*Shira… Harimau betina yang chantek…. aweks Diego hihihi*

Sinopsis::

One of filmdom’s most beloved trios – Ice AgeManny,Diego, and Sid – embark upon their greatest adventure after cataclysm sets an entire continent adrift. Separated from the rest of the herd, they use an iceberg as a makeshift ship, which launches them on an epic seafaring quest. Manny and the gang are challenged like never before to become heroes and do the impossible, as they encounter exotic sea creatures, explore a brave new world, and battle ruthless pirates. And Scrat‘s reunion with his curséd nutcatapults him to places no prehistoric squirrel has gone before. (sumber:: wikipedia)

notatangan:: aku malas, harap maklum.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s