…TERIMA KASIH ADIK…

Dah masuk 6 hari menangis… lobam mata…!! adess kalau orang tak perasan tak apa.
Ingat dah boleh berhenti menangis harini, sebab nangis teruk betul semalam…
tapi jemari ni sangat lah gatal…. pergi bukak blog seseorang… yesss! menangis lagi…

terlihat perkataan “……..”, terlihat gambar gambar…. Allahuakhbar…
benar kata orang, engkau buat apa pun untuk pikat hati seseorang tapi…
kalau orang dah tak suka maknanya tak suka lah jugak….
dan sebanyak kebaikan yang engkau buat kerana satu kesalahan engkau dibenci sampai bila bila…..

terus hati tertanya kenapa engkau perlu buat aku begini?? adakah engkau sedar engkau sedang menyakiti? adakah engkau gembira jika engkau ada ditempat ku?
demi tuhan sayang… diri ini tak pernah membenci dirimu, malah diri ini sering tertanya-tanya apa khabar mu, diri ini rindu untuk bergurau dengan mu…. berbalas komen….
diriku sudah anggap engkau seperti adik kandung ku… tapi…..

engkau tahukah perasaan ini hancur nya belum habis lagi, kenapa perlu ditambah lagi?? 

Ya Allah…terima kasih atas kelukaan ini, terima kasih atas entri yang melukakan itu…
engkau mengajar diri ini supaya tabah lagi berdiri… walau tuhan saja yang tahu apa perasaannya.
terima kasih sayang…. apapun terjadi, kakak tidak pernah membencimu atas apa yang telah engkau lakukan pada ku….insyaAllah, aku redhakan segalanya, aku maafkan apa yang telah berlaku… insyaAllah……

diri ini tahu diri mu tidak sukakan diriku, tapi tolonglah jangan lukakan hati ini.
andai aku mampu merayu…… akan ku buang martabat ini sebagai kakak memohon kamu tolong jangan lukakan hati aku…. benci macam mana sekali pun jangan kamu buat diriku begini.
terlalu banyak dugaan, aku sungguh tidak dapat bertahan.
dibenci isteri orang yang asyik mencari kesalahan aku sedangkan aku sudah senyap tidak ambil tahu…
kini engkau pula… sedangkan aku tidak pernah membencimu malah menyayangimu seperti adik ku…
dugaan apakah ini Tuhan?

buat kamu yang akak panggil adik, jangan bimbang, akak akan cuba untuk menjauhkan diri… 

notatangan:: mungkin aku perlu menjauhi semua benda dan mungkin aku perlu menjauhi dunia internet ini… menjauhi agar tidak melukakan diri sendiri….. tiada siapa mahu menjaga hati namun sekurang kurangnya janganlah melukakan ia…. 

 

11 thoughts on “…TERIMA KASIH ADIK…

    • ::SNOW::

      entahla yunk, ai nak menjauhi semua benda ni alam maya ni kalau boleh. sebab semua benda ini menyakitkan…… org tk pernah belajar cara nak jaga perasaan orang lain

  1. bagus juga kita jauhkan diri ini dari dunia cyber yang tak berapa berfaedah ini. banyak lagi perkara berfaedah yang kita boleh buat.renung2kan dan selamat beramal…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s