…REVIEW FILEM:: TED…

Tarikh:: 28 November 2012

Masa:: 10.20am

Tempat:: Suka hati memana pong.

Weho! review citer yang terlupa
(tarikh release adalah 18 oktober tapi 18 november pon tak reti reti nak update)
bila tengok blog reramai baru teringat.

“Eh! aku dah tengok la cita ni, aisehhhh lupa pulak nak review”
lepas tu cecepat buka ini belog, add new post…
macamkan review aku penting sangat boleh menumbangkan negara kalau tak ada.
ntah pape laaaaa…..

dah! tengah semangat and sangat rajin nak update blog…
sila tawakal supaya kerajinan aku ini bertahan lama… muahahaha!

Apakah Yang Aku Paham aka Sinopsis:

Apakah cerita ini…. seyes aku blur…. hahahha.
rupanya anak patung yang boleh bercakap… senanya TED ni anak patung biasa je
dan dihadiahkan kepada seorang budak lelaki yang memang tak ada kawan disekolah mahupun dirumah. dia ni jenis lone ranger je…. akhirnya dia dapat seorang kawan iaitu Teddy Bear pemberian ayah
and mak dia. well said… lelaki main teddy bear? apakah ini?
so kengkawan pon banyakla yang memperlekehkan. sampai satu masa, ada laluan bintang siarah
(tahi bintang jatuh laaar tuh) then budak lelaki (John) pulak kebetulan ngah cakap dengan Ted tu,
dia “wish” Ted tu boleh bercakap, sebab dia kan tak ada kawan.

Akhirnya hajat dia tu ditunaikan…
Ted menjadi barangan hidup yang boleh bercakap dan bergerak macam manusia biasa.

Sejak dari hari tu mereka ni jadi kawan baik. kemana saja akan bersama.
masing masing dah jadi sebahagian daripada hidup masing masing~

Sehinggalah John meningkat usia ke 35 Tahun, dia bercouple dengan Lori
*bukan lori sampah mahupun lori angkut barang ya, ia nama orang :p*

Tapi walaupun dah berusia dan mempunyai teman wanita,
John tetap mengikut perangai Ted yang suka berhibur dan gila gila,
sehingga sampai satu tahap dia telah mengabaikan kerjaya dan teman wanita nya sendiri.

Lori yang benggang dengan sikap John akhirnya meminta John untuk memilih
antara  dirinya atau pun Ted. Dan pastinya ia membawa masalah yang besar pada John. 

Dan dalam perpisahan antara dia, ted dan lori…
banyak cabaran yang berlaku sehingga ted hampir terkorban.

Nak tahu? silalah mentengok… dimana mana aja yang anda suka. ngeee.
haruslah panggung dah tak ada kan? 

Review Aku::

Bagi aku, filem ni menghiburkan… banyak adegan yang mampu membuat aku tergelak walaupun tak ada lah kelakar sangat, tapi humor dia tu agak oke dan agak berunsur 18sx… cuma jalan cerita nya agak kurang menyengat dan endingnya… aku tak suka…. kenapa ted perlu hidup? kalau aku… aku matikan aja watak tu….. sekali sekala biarlah lain dari yang lain kan? ehhh tercerita pulak…. hahaha

Ted is not as sweet as you think my dear, ia lari dari tanggapan anak beruang comel ,sweet…..
ia adalah anak beruang yang suka marah marah menggunakan kata kesat, lawak dabel meaning dan kaki perempuan, which means “sila jangan bawak budak budak menonton filem ini” amatlah tidak sesuai oke. 

Aku bagi 2 1/2 bintang sebab aku kurang suka akan jalan ceritanya. 

p/s:: wahhhh kali ni sinopsis adalah panjang…. itu menunjukkan tahap kerajinan yang melampau……

2 thoughts on “…REVIEW FILEM:: TED…

    • ::batang keras::

      apa kata pegi beli filem blue ke… lucah ke… dah tentu lagi besh, tak ada tapisan…. terus dari awal sampai akhir -..-

      sila jgn malukan diri dan jbtn~ i noe who u are…..

Leave a Reply

