…DAY 22 :: BULLET YOUR WHOLE DAY…

ouhh masa ni aku ada JOHOR. since aku tak sempat nak hapdet baru arini aku reti nak bukak blog sendiri so memang sangat tergendala. takpe… aku ingat apa yang jadik itu hari. hahahaha…. sengal!

22hb bersamaan dengan hari sabtu… 

pepagi buta lagi aku dah bangun dalam jam 5.30am, semangat waja la kan. kalau nak pegi opis bangun kul 5.45am pun dah liat bukan main. aku pun tak tau lah apa masalah aku ni. ishhh!
then aku mandi, bersiap siap semua bagai la. yelah kan dah namanya nak pergi Johor, bus pulak 8.30am. Mr Her dah pesan awal awal kena sampai 8.00am paling lewat kat TBS (terminal bersepadu selatan?) so dari rumah nak ke TBS pon dah makan masa sejam kan. nak bersiap lagi. well memandangkan itu hari sabtu, tren adalah terhegeh hegeh. sakit nau ati aku. dalam kul 7am gitu dah dapat naik tren. 
Tak sangka bila sampai stesen Chan Sow Lin dapat tren bersama dengan Mr Her, tapi gerabak lain lain la….

tepat 8.30am kitaorang dah naik bus. teruja gila aku. yelah berzaman kot aku tak naik bus. semenjak duduk dengan cik kakak, bus pon dah tak nampak. asal nak balik kampung naik kereta dengan cik kakak. itu laaa sebabnya 5-6bulan sekali baru nampak muka ni kat kampung. 
perjalanan pun oke… 3 jam dah sampai. kejap gila rasa. macam tak puas pulak naik bus. hohohoho. turun kat Terminal Batu Pahat, terus ke toilet and menunaikan solat. Siap semua terus la pulak pergi menapak ke Marrybrown. perut berkeroncong dah kelaparan. Quite oke jugaklah MB ni, tak paham kenapa orang tak suka nak masuk makan kat sini. 
Lepas tu terus ke terminal bus untuk ambik bus biasa pulak ke Senggarang, rumah Mr Her. Lebih kurang 45min jugakla perjalanan.

Sampai tu Tuan Abah amek kitaorang, kebetulan je tu terserempak… rajinnya Tuan Abah, padahal sejengkal je kalau jalan kaki pon. tapi sanggup tu pusing kereta nak anta kami sampai rumah….. sampai je rumah jumpa Puan Emak pulak. salam pemenda semua… terus rehat kejap sebelum mandi. 
Dah petang sikit tu Mr Her ajak pergi beli makanan untuk orang dalam rumah sebab aku dan Mr Her nak keluar makan nanti. 
Pas dah membeli, balik umah dalam sejam kemudian adik Mr Her sampai. Baru balik dari kerja…. jantung bukan kemain laju lagi, macamkan aku kapel dengan dia pulak kan. Lesbo sangat! sebenarnya adalah sebab sebabnya tu, tapi cam tak payahla nak cerita kat sini. 

dan dan itu jugak bila masuk bilik berdua tu, terus buat sesi luahan perasaan. cessss! hahahaha, tapi alhamdulillah la keadaan dah kembali pulih cam biasa. banyak missunderstanding dan yelah tak pernah jumpa kan. ni bila dah jumpa dah mengadap, masing masing luah la pemenda semua. puas hati ke tak puas hati ke lupakan jelah, bukak buku baru… tayah nak pandang belakang lagi kan? sampai bila la kalau asik nak ikut rasa tak puas hati ke apemenda tu. so settel semua. belajar memaafkan dan memohon kemaafan.

malam tu keluar la berempat, aku, Mr Her, adik dia dua orang… pergi makan kat kedai mana ntah. hahahaha. mintak nasi goreng seafood, setimbun dia kasi macamkan aku tak makan setahun. tapi nasi goreng dia tak besh ar, manisss and rasa kicap je. seyes tak besh. pas makan terus balik rumah. sembang. masuk tido.

itu jelah laporan untuk hari ni. hohoho. ntah pape!

One thought on “…DAY 22 :: BULLET YOUR WHOLE DAY…

  1. Pingback: …CUTI CUTI MESIA PART 1:: JOHOR… « TRU3 L0V3R

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s