…DUA DAHULU DAN PENDEK PENDEK…

JACK REACHER

Jack_Reacher_29

kurenggg… tak adalah besh sangat… aksi dia tak banyak sangat. pastu cita dia aku tak paham. bluring dari awal sampai habis. aku tatau kenapa dan apa. inilah pes time aku tengok wayang tapi macam tak tengok. sebab tatau pape. yang aku tahu dia datang untuk membantu seorang budak ni yang dituduh menjadi penembak sesuka hati moyang dia… men tembak je orang ramai kat jalan raya tu. sumpah bodoh! kau ingat nyawa tu kau yang kurniakan??? 
aku bagi 2 bintang

sinopsis

From The New York Times bestselling author Lee Child comes one of the most compelling heroes to step from novel to screen – ex-military investigator Jack Reacher (Tom Cruise).

When a gunman takes five lives in what seems like an open and shut murder case, all evidence points to the suspect in custody. On interrogation, the suspect offers up a single note: “Get Jack Reacher!” So begins an extraordinary chase for the truth, pitting Jack Reacher against an unexpected enemy, with a skill for violence, a secret to keep and a target on Reacher’s back. 

UPSIDE DOWN

upside-down

oke satu lagi cita budus… lahai tensionnya aku tengok cita ni… tak habis habis dengan “kena tangkap” dahla tu cita dia plot tak berkembang langsung….
hero bekerja dengan orang jahat sebab nak bertemu dengan heroin hari hari. then lama tu bila pihak syarikat mintak dia reveal kan bahan misteri yang dia guna untuk buat cream tegang tu, dia tak nak bagi. then orang jahat tu tak buat pape pon. tolak dia keluar kereta bagi amaran then habis? itu je? oleh itu apa motip orang jahat itu diwujudkan?????

kebanyakkan memang pasal cinta jelah, dah tema pon filem cinta kan. tapi ntah tak besh, tak kena dengan jiwa aku.
aku bagi 2 setengah bintang.

(aku tak jumpa sinopsis dia… pepandai la carik sendiri hahahaha)

2 thoughts on “…DUA DAHULU DAN PENDEK PENDEK…

Leave a Reply

