…TAK PERLU SEMPURNA…

berbondong bondong manusia memuji wajah itu cantik, gambar itu cun, orang itu ayu…
macam macam lah. mujur tak ada je yang cakap dia adalah suci. mau ramai ramai pengsan berjemaah.

tiada lah niat nak mengutuk atau mengata atau mencerca. makhluk Allah semuanya cantik dan hensem belaka. kalaupun tidak cantik diluar mungkin akan cantik didalam.
tapi kalau dua dua tak cantik macam mana tu?

mungkin bagi mereka, dia cantik menarik tertarik kau memang da bomb la. tapi bagi aku yang tak reti bermanis kata, bermuka muka, didepan suka dibelakang mengata. aku akan kata dia sorang yang biasa biasa saja. takdelah cantik, menarik, cun, ayu dan sebagainya. hanya biasa biasa macam aku juga. tak ada rupa kalau ada pon hanya sebagai gadis biasa.

tapi memang aku pelik kalau ramai yang memuji begitu. benarkah? kenapa aku tidak nampak kecantikan itu? adakah ia terselindung??? ohhhh yaa ianya terselindung disebalik kebusukan hati kau jua… aura cantik itu diranapkan oleh sifa busuk hati kau, segala sifat mazmumah yang ada dalam diri kau.

bagi mereka yang tidak tahu, oke boleh terus mengaku pujian pujian itu. namun bagi aku. kau masih belum layak dan mungkin kau tak kan layak selama lamanya kerana sifat mu yang busuk hati itu. 

sekian terima kasih kerana membaca luahan meraban yang serious gila dariku.

p/s:: kau tak perlu sempurna, tak perlu susah payah untuk cantik juga. cukuplah kalau hati kau bersih sebersihnya, ia akan jelas terpancar diwajah, tak perlu bermakeup tebal, tak perlu buat buat ayu….

4 thoughts on “…TAK PERLU SEMPURNA…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s