…UPDATE TABITA LAGIK…

Sekarang ni memang dah tak ada apa nak di update. pemalas tahap tapir ubi.. ehh tapir ke tapai? lalalala….
oke, kali ni bukan sebab pemelas… pemalas, sori my mistake.
tapi sebab dah tak ada apa yang menarik untuk diceritakan.
tak ada… sebab apa tak tau. bizik dengan itu ini…. kot?

entahla. dah ada je benda nak update, tp tunggu waktu yang sesuai, sekarang macam tak sesuai lak nak heboh kat pelusuk dunia. lek lek lu.

lau nak update sal movie, aku is malas sebab pantang ada citer baru, akan pergi tengok dengan inche. satu-satunya citer baru yang mampu direkemen adalah :: WHITE HOUSE DOWN. terbaekk!

oke nak citer sal tabita.
ritu ada orang tanya apa kesan pakai fake. tapi gambar adalah mungkin tidak jelas.
ni terjadi beberapa bulan ritu. cerita dia masa bulan pertama aku pakai, aku tak tau pon benda tu fake. janji murah bantai jelah kan. tak salah rm280 aku beli yang exclusive (masa tu tak ada trial set)

seriously memang muka aku kembang bengkak bengkak macam haper je. bengkak sangat. kakak aku la yang pasan. tapi aku macam rilek je sebab aku ingat tu biasalah kesan sampingan masa pakai kan.
then kulit aku tak henti mengelupas eventho dah sebulan aku pakai. tapi nampakla cerah nya tu. pastu kulit still pedih gilak la kai toner.

bila dah jadi macam tu, aku cam tak nakla sebab tak jadi apa kan. then aku beli seken set dengan orang lain. pon fake. tak ada jadik apa. macam tu jugak.
aku kaji kat blog kat mana2 jelah yang aku nak. memang nampak sangat berbeza.
then aku jmpa sorang ni, aku cek fb dia. ramai kata dia guna yang asli.
so aku cek tabita aku dengan dia. yeahhh!

tabita fake yang aku toner dia more darker then original. hitam macam kicap pon ya. cekelat pekat pon ye. pastu kepedihan dia cam sangat luar biasa.
then aku tengok nite cream dia, silver bukan putih… lagi lama simpan lagi hitam. daily cream dia ada yang terlalu pale ada yang terlalu pekat. 
so dari situ aku tau aku pakai yang fake.
maka tanpa habiskan aku stop pakai. 

last aku order dengan orang yang dikatakan jual original ni (supplier aku sekarang)
yes memang sangat berbeza dengan yang dulu. ramai pon puas hati dengan tabita dia include me. aku dapat rasa yang aku pakai ni original.
plus dia ada je gambar2 dia yang dah 2 tahun pakai tabita ni dan dia memang pergi ambik sendiri dengan Ibu Desi. Pengasas Tabita Skincare Jakarta.

Alhamdulillah, lepas tu semua berjalan lancar. 
Cuma beberapa bulan ni, tak salah aku bulan 5 tu, tetiba kulit aku jadi lain. ada kelukaan.
then aku pon apa lagi, gelabah kot. terus aku pm supplier tanya dia kenapa kulit aku. 

and dia tanya aku pernah pakai tabita lain tak selain dari dia. and yes i am. ngaku jelah kan. dia kata tu mungkin kesan tabita yang lama which is fake tabita. pelik la kan nape lambat sangat baru jadik camtu. 
dia cakap memang benda ni makan masa lama, tapi dia akan tunjuk la.
nak nak lagi kulit aku kan sensitip. pastu dia suh kurangkan toner, and lebihkan cream malam.

alhamdulillah sekali lagi. luka tu beransur ansur hilang tapi parut dia masih ada sampai sekarang, cuma makin pudar and in shaa Allah akan hilang. 

*gambar mungkin kurang jelas*

972561_632534300107552_1382088321_n973068_632534293440886_41457822_n

973068_632534293440886_41457822_n (1)

kesan tabita fake that i’ve been using two months earlier…

alhamdulillah, bila dah guna yang original ni aku rasa terjamin sikit and muka pon dah makin elok. parut pon makin pudar walau masih ada.

so hati hati la pilih tabita ea. pastikan yang original and yang penting jangan tukar tukar produk. takut jadi cam aku. aku ni pon dulu suka sangat tukar produk. apa je yang kat pasaran tu aku tak cuba. tu salah satu punca jugak tu nape kulit aku jadi macam tu.

ni pakkal aku tak kopek ke ape ke. aku juz letak jari nak tengok apa sebab ada air kat dalam. aku pegang je terus pecah, kulit tersiat. jadik lubang macam tu…. then memang aku tak tukar produk dah and masih guna tabita original ni sampaila dah oke balik.

1005702_329142093882867_1448818582_nsekarang nampak tak parut di pipi paling kiri tu dekat dengan tudung. tulah hasilnya. haishhh seriyes menyesal la.

tu pun dah kurang, nasib baik. syukur sangat. yang parut sebab jerawat tu memang la lambat nak elok. makan tahun tu rasanya.

satu je yang aku pelik, nape aku pakai pori2 tak ttutup ea. degilnyer kulit aku ni. customer yang ambik dengan aku muka dah flawless dah, pori2 dah mengecil… haishhhhh

oke siapa yang nak cepat cepat order, arini aku nak submit order untuk exclusive set. so siapa nak wassap or mesej aku dengan kelajuan maksima ye :: 018 3242373

ni harga baru untuk tabita. update from my supplier::

exclusive set :: rm330/set 
trial set :: rm 150/set 

untuk set pertama dan kedua; free postage
untuk set ketiga dan keempat; rm 10 postage
seterusnya tambah rm10 la ea.

ohya, aku rasa nak buat cara post yang baru, since aku bekerja. tak terdaya aku nak post hari hari kan?
aku akan buat pos untuk hari selasa dan jumaat sahaja. boleh?
so aku sabtu sampai isnin, ahad malam submit order. isnin ambik barang dan selasa pos kat korang. mcm tu la… ke elok aku post sekali je seminggu??

9 thoughts on “…UPDATE TABITA LAGIK…

    • Mendapat kelulusan kkm indonesia. Kalau kat malaysia tak pasti mgkn sbb tk ada yang nak bayar utk hantar lab. Entahla.
      Yang pastinya produk ni dah 9tahun dipasaran.

  1. Awak, boleh cerita detail sikit tak apa perbezaan fizikal produk tiruan dgn ori? utk pencuci, toner and krim siang & malam? Dari segi warna, bau and texture. Saya takut kalau saya punya ni tak ori sbb baru pakai muka dah pedih pedih. Terima kasih

Leave a Reply

