…BANNED…

nak merempan jap ni… nak buat rasukan ablasa sekaligus. boleh???
wahhhh dah berzaman tak update blog, tetiba update nak melahar kan….
ape jeklaaa perempuan ini….
seyes tengah bengang dengan post office UTC Sentul. hangen oke…
aku tatau la orang keje dalam tu pandai menulis ke menaip ke tak ke…..
setahu aku la… semua pandai, ada mata, tangan… lengkap la…
tak boleh ke tampal notis sistem offline?? tak boleh??
tampal besar2 biar 10 batu orang dah boleh baca,
tadek la aku jadi orang bodo sehari dua ni….
semalam ke pos office nak pos barang customer,
since katanya dari 8.30am ke 9.30pm dia buka… bagusla kan.
balik keje teruslah menyinggah.
sebab customer ni pon bagitahu last minit nak pos barang…
lagipun sampul kecik aku dah habis.
jadinya boleh la beli terus kan sekali pos barang.

balik keje pegi tengok… dia tulis 7pm-8pm dia tutup, sebab rehat.
oke takpe… ajak inche pergi makan dulu. baru balik keje kan, penat la.. lapa la… dengan tak mandi, badan tak segar, busuk habuk and debu naik motor.
pukul 8pm naik balik… tak buka lagi. oke takpe. tunggu la sekejap…
lam 5 minit lagi bukakla tu. konon nak berprasangka baik kan…
dah setengah jam… tutup tak bukak-bukak…. kepala otak oke…
rasa nak pecahkan pun ye… dahla dari kul 7 pm menunggu, pastu setengah lagi tunggu… apa ko ingat orang ni tak yah balik solat ke apa???
tak yah mandi…??? buat kerja rumah pemenda semua ke????
kot nak tampal notis apa pun tak ada k.

yang beshnya orang kat dalam tu nampak je dok jalan2 disebalik dinding, pemenda dia buat entah.bunguks oke,
ko ingat pjbt pos tu datuk blah nyang ko punya ke sesuka hati nak tutup bila. bukak bila….. hangen!!
menunggu cam orang bodoh, at the end apa pun tak dapat….. penat ada
aku adalah jenis manusia yang tak suka nak menunggu, masa itu emas.
15minit should be oke. but half an hour, is too muchh….. toooo muchhhh!! macam aku tak de kerja nak buat kat umah.
bentang kain tilam la tido kat situ tunggu senang…. grrrr….

sebab tu aku tak buat COD, cukupla pengalaman yang ada…. aku takkan buat COD dah, penantian itu penyiksaan, bazirkan masa.
selfpickup pon aku kalau boleh tak mau buat. aku tak mau orang kacau masa aku. kalau ko jenis janji tepat takpe… ni… kang 2-3 jam aku tunggu kang naya,
kalau aku mengamuk kata aku meroyan.

esok pagi, sanggup masuk lewat sebab nak pegi pos barang customer pagi tu…. 8am dah tercegat kat situ, katanya 8.30 am bukak kan. tunggu lagi…. macam biasa…. 8.35 baru nampak kakak2 tu lenggang kangkung masuk pejabat bawak bekal sensorang ewahhhh, cantik betul catwalk ko kak, boleh masuk ratu kebaya.

8.45 am still tak bukak…..! kalau korang ada kat tmpt aku, hangen tak??????? kalau tak hangen mesti ko sangat penyabar orangnya sampai boleh pijak pijak kepala that no sooo meee… aku kejar masa… nak masuk opis lagi,
dah banyak masa aku amek tu. bila bukak… masing2 beratur amek nombor
ada sorang brader ni tlg kasi nombor
aku gitau nak pos barang, selamber kasi nombor. oke takpe… aku tunggu… sebelum aku ada 2 orang kakak…
giliran aku, aku serah barang… sekali cik yang chantekkk sgt kat kaunter tu boleh tak dia ckp “sistem kami offline cik. tak boleh nak hantar. maaf ye” gitu………

madah kan.macam “maaf” tu boleh pulihkan keadaan kan???
macam the whole world boleh berjoget riang……
lelaki tu yang cakap tak boleh terima, lelaki yang bagi aku nombor tadi….
so motip ko bagi aku nombor???
memang hangen sangat!!!!
if korang pernah kena, korang akan rasa bertapa sakitnya hati,
bertapa pengorbanan dan usaha tu sia sia je…
sebijik rasa cam orang bodoh sangat2… SEJIBIKK!!!


dengan ini, aku isytiharkan post office UTC Sentul akan ku BANNED dari kamus hidupku. tak kuasa dah aku nak menyakitkan hati kat sana…
baik aku pegi tempat yang boleh bagi aku service yang not bad…  takpelah jauh pon, asal hati senang….. sekian terima kasih.

MUKA STRESSSS!!

Camera 360

notatangan:: kalau ada apa2 encik, mohon laaa encik mesej aje, saya masih boleh membaca, tak perlu nak kol. selagi saya tak angkat encik terus kol. saya mesej tanya kenapa pon kol. tak perlu…. kita bukan lagi yang dulu, yang boleh berbual mesra. yang boleh bergelak ketawa…  jadi sila tinggalkan pesanan ringkas khidmat masyarakat (SMS) pada saya…. saya mudah mengerti dan paham. akan saya tunaikan seperti permintaan. in shaa Allah.

Leave a Reply

