… ANNYEONGHASEYO …

assalamualaikum dan salam sejahtera = )

BIG smile…….
very very the BIG smile….
very very very the BIG smile….

 

tak tahu kenapa sekarang terasa IN sangat dengan Korea!
matiklaaaaaaaaaaa……..

adakah ini semua salah kekasih hati yang tinggal nun jauh di Korea,
maka kerinduan pon membuak2 sebab lama tak jumpa…
lantas semua pasal korea adalah telah melekat?
lagu2 korea…. cerita2 korea… sampai makanan korea pon dah tersangkut!
dari keminatan terhadap jepun dah beralih arah ke Korea.
sebab inche bekas pakwe dulu dah nak kahwin? atau pun beliau sudah tidak seperti dulu
*cewahhhh ayat…. ko ni kalau kena penampo buaya 18das pon bagus jugak ni… bior insaf sikit*

nasib mak jijah dah ada cinta baru….
harap cinta baru tak main kayu besbol dengan mak jijah T.T

 jang-geun-suk-mook2011-2*kredit to naesukkie.blogspot.com, kamshamida*

cam perempuan? hader aku kisah??? lalalalalalalala

nak cerita jumaat yang lepas weollsss Da’ Gojes PA pergi ke NU SENTRAL yang baru bukak tu….
mak aiiiii cantik bak hangggg!!!! mall dia superb la jugak. macam2 adoooo….
taklama lagi nak buka pawagam n pusat bowling katanya! huntunglaaaaa……
dapat la lelepak kat situ jek nanti, tayah g jejauh. tapi yang pastinya setiap minggu akan sesak!
dan yang besh ada SEPHORA!!!
aku kan tengah gila kumpul NYX lipmatte/lipcream/lipstik… kat sephora tu ada, murah lak tuh!
yang tak beshnya cepat nau stok dia habis….. laku bebenor nyx ni sekarang

mula2 tu misi nak pergi merasa makanan kat Korea,
Kak Effa kasik cadangan untuk kuar sesama pergi DUBU_DUBU RESTAURANT
yang baru buka cawangannya kat NU SENTRAL

Dubu-dubu

sampai jek orang dah penuh dalam tu. jadi kenalah beratur kat luar.
nasib kami jadi orang pertama yang beratur… kalau panjang dah tu matiklaaa nak nunggu
memang kena gi shopping dulu la gamaknya

so santapan aku haritu
KIMCHI BEEF SOONDUBU JIGAE!

sedap bak hanggggg!!!! DAEBAK!

aku suka laaa… kira boleh masuk tekak…
egatkan orang Korea makan tak berapa nak pedas, rupanya boleh tahan jugak la pedasnya tu
cuma nasi tu aku rasa dia tak guna sepenuhnya beras korea, dia campur beras biasa and beras pulut
supaya ko makan sikit tp dah rasa kenyang tahap melampau!
then dalam 3jam nanti ko lapar balik. hahahaha

kimchi dia pon sedap, walau ramai jek yang tak leh telan tapi aku boleh jekkkk!!
sedap sebab pedas… rasanya masam2 tapi pedas.
tapi memang besh la soondubu jigae dia tu…!

20140829_131844

yang timun jepun tu aku tkleh telan sebab rasa halia dia kuat sangat
and lobak putih jeruk pon aku tak rasa nak telan.
kalau masak sayur lobak putih aku leh makan tapi kalau bagi macam ni jek jangan harap ye aku nak telan

air dia pon besh.
aku amek citron pemenda ntah…
memang sodap!

10425447_532627270201014_1138255677034636121_n

pendek kata… siapa yang tak pernah lagi makan tu silalah cuba!!
memang bebetul sedap punya! daebak!!

20140829_125505

IMG-20140829-WA0002

IMG-20140829-WA0003

Leave a Reply

