…HARAP KELUAR LEBIH JAUH LEPAS INI…

Lama tak bersiaran, kan?
Kerajinan aku diragut akibat perpindahan.

Akhirnya keluar jugak dari bangunan utama jabatan untuuk kali yang kedua.
Haritu sempat enam bulan je, ini tak tahu la bertahan berapa lama pulak

2 tahun? harapnya…

Dah tak larat lak aku nak packing pindah sana sini.
Kalau dapat pindah jabatan terus, bersemangat la jugak

Dan, yang paling bestnya pindah ni,
aku dah keluar dari drama2 yang sering berlangsung di tingkat 4 dan 2 bangunan utama tu, cumanya bangunan admin je yang aku masih tak mampu nak hindari
Kalau keluar jabatan mungkin boleh la kot.

Tak kuasa sebenarnya nak menghadap admin, lebih2 lagi nampak orang itu
Grrrr…… seluruh kebencian pon meresap serta merta

Ting 2 dah ku hindari sikit demi sedikit
Kalau la kat sini ada PAR/PAP rasanya terus tak menjengah la
Tak kuasa nak pandang muka dia tu, tapi memang selama ni buat2 tak wujud jer
Cumanya tak perlu nak bertekak dah kat sana
Well, pembetulan… aku pon bukan jenis suka bergaduh ya
Cuma nya, aku tak suka orang pijak kepala

Ada orang kata “Tak nak la bergaduh, kita nak kerja lama lagi kan?”

Nope! bagi aku salah sama sekali, bergaduh dan mempertahankan adalah dua benda yang berbeza
Aku pon tak suka bergaduh, ingat aku kaki gaduh ke apa?
Tapi bila dah tahap kesabaran aku orang pijak2, mampu lagi ke sabar?
Untuk apa? untuk dia pijak kepala pulak?
Yar…. cakaplah kalau kau memang baik, aku tak……
Aku lebih rasa dari apa yang mereka rasa. So tak de guna nak argue.
Buat penat!

Cuma yang tak besh dekat tempat baru ni,
kena naik turun tangga, kalau ting 2 its sokay la
Ni tingkat 4 diknunnnn…
Semua orang macam… bagusla boleh kurus, boleh sihat, boleh fit.

Yar…. cakap senang, sebab kau naik pastu turun nanti bila balik
Aku ni naik turun naik turun tahu?
Sebab skop kerja aku dan kau berbeza

Yang paling parah lutut aku dah start sakit balik
Dulu masa2 kecik injured sebab entah apa penyakit aku  ni
Asik jatuh je kerja, nak kata mak tak bedung… tiap2 hari mak aku penat lelah membedung.

Doktor pon dah tak bagi lasak lasak, tapi dah besar besar ni ingat okeyla
rupanya jadi balik la pulak….

sebab tu aku tak aktif sukan
bukan sebab aku malas, aku lembik, aku pemenda yg kau fikirkan tu lah
macam aku kata semua orang ada cerita disebaliknya
kalau tak tanya masakan mahu bercerita
so bila dah sakit balik terpaksa la kurangkan berjalan, bersukan….
ingat nak start joging, tapi terpaksa lupakan dulu…. lutut masih sakit
tapi masih memaksa diri untuk naik tangga, sobsobsob…..

bertabahlah wahai hati.

 

notatangan: nak pindah KLIA buleh? kbai.

 

2 thoughts on “…HARAP KELUAR LEBIH JAUH LEPAS INI…

  1. hahah mak tak bedung ye, tapi betul lah yang, kalau kita asyik melasak mcm naik turun dengan laju and kerap, kita mmg akan ada masalah sakit lutut, orang kata liquid kat lutut dh habis -__- selalunya org tua , tapi org muda pun ada jugak. lagi lagi yg kerap naik turun sambil angkat benda berat ke dukung anak ke. tak baik utk lutut and back bone

Leave a Reply

